środa, 21 września 2016

Najpiękniejsze pocztówki z Torunia



Zanim opowiem Wam, jak szalony jest Paryż, czyli dwunasta europejska stolica, jaką odwiedziłam, chciałabym, abyście zakochali się w Toruniu – niektórzy na nowo, inni od pierwszego wejrzenia. Jakby co, to Toruń jest bardziej romantyczny niż stolica Francji.
Pokazuję na blogu widokówki z różnych części globu. Dość często prezentuję też kartki z naszego kraju. Ale nie znajdziecie tu zbyt wielu pocztówek z mojego ukochanego miasta. Postanowiłam to zmienić.
Toruń jest bardzo fotogeniczny. Widać to na wielu widokówkach. Trudno było mi wybrać te najpiękniejsze, najbardziej wyjątkowe. W końcu zdecydowałam się na poniższe pocztówki.
Zakupy zrobiłam w Emporium, klimatycznym sklepiku na Piekarach (uliczka przy arkadach). Dla postcrosserów wszystkie kartki są po złotówce, co więcej… zawsze dostaniecie jedną gratis! A jest w czym wybierać, naprawdę.

Na sam początek kartka, z którą zupełnie się nie utożsamiam. Wiecie, piwo mi po prostu nie smakuje. Wolę szampana, o czym niektórzy mogli się przekonać w moje dziewiętnaste urodziny. Wybrałam tę pocztówkę ze względu na jej oryginalność. Toruń nie kojarzy się jednoznacznie z piwem, choć można zmienić zdanie, przechadzając się wzdłuż Wisły.

Jedna z najnowszych toruńskich kartek to przepis na piernik toruński. Toruńskie smakołyki, chociaż okropnie drogie, są najlepsze. <3 Musicie sami spróbować, bo tego smaku nie da się opisać.

Moja ulubiona seria toruńskich kartek – czarno-białe zdjęcia, w białych ramkach, nieprzedstawiające może najsłynniejszych zabytków, ale idealnie oddające klimat Torunia. Kawiarnie, antykwariaty, zakochani… Jeśli zawitacie do Torunia, koniecznie wybierzcie się na wieżę ratusza – cudowne widoki. A przy okazji wiatr Wam ułoży fryzurę.


Magnesów nie zbieram, ale w Toruniu jest ich prawdziwe zatrzęsienie. Różne kształty i kolory. Jak widać na załączonym obrazku.
Ta kartka może wydawać się lekko sztuczna. Ale mogę Was zapewnić, że z lewego brzegu Wisły można podziwiać właśnie taką panoramę Torunia. Oświetlone, gotyckie budynki odbijają się w rzece -  przypomina to nieco fotomontaż. Z tą różnicą, że to wszystko jest prawdziwe. 


I na koniec podsumowanie moich uczuć do Torunia. Tak jak marzyłam o wycieczce do Nowego Jorku, tak jak zachwycam się majestatycznym Wiedniem, gorącym Rzymem czy wielokulturowym Londynem, tak zawsze wracam do Torunia.

Które miasto zajmuje najważniejsze miejsce w Waszych sercach? Która pocztówka najbardziej Wam się podoba? Czy w Waszych miejscowościach turyści mogą liczyć na wspaniałe widokówki, czy raczej ze świecą ich szukać? 
Ściskam! 
Sara

4 komentarze:

  1. W Toruniu jeszcze nie byłam:D ale mam nadzieje że jak już odwiedzę to miasto to zostaniesz moim przewodnikiem :D ;-)
    Jeśli chodzi o pocztówki to najbardziej podoba mia się ta z magnesami na lodówę :D a to dlatego że zbieram magnesy :D pierwsza pocztówka również mi się podoba;) właściwie to cała reszta też :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wierzę! Właśnie zdałam sobie sprawę, ile mam u Ciebie do nadrobienia :O!
    Toruń jest romantyczny, nie mam żadnych wątpliwości :). Coś w tym mieście jest, że lubię tam wracać. Kartka z kapslami wpadłą mi w oko, już nawet nie ze względu, że lubię od czasu do czasu wypić piwko (choć z wiekiem wzrosła moja miłość do whisky), ale po prostu dlatego, że kartka jest właśnie oryginalna. Podoba mi się kompozycja :). A kartka z piernikiem? Wygrywa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też niedawno byłam w Toruniu, widziałam kartkę z kapslami i też nie przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.