sobota, 22 października 2016

Pomysły na proste, szybkie i tanie śniadania #3



Dziś serwuję Wam ostatnią porcję śniadaniowych przepisów. Coś a’la Gordon Ramsay i coś prosto… od babci. :D

Pamiętam, gdy przychodziłam do babci i prosiłam, by ugotowała mi zupkę mleczną, która była bardzo słodka. Kiedy przybyło obowiązków i nie odwiedzałam babci tak często, przekonałam moją mamę, że na pewno jest w stanie przyrządzić zupkę mleczną. Aż w końcu nauczyłam się ją gotować sama.

Wystarczą… 
2 szklanki mleka 
1 jajko 
¾ szklanki mąki 
Cukier (jeśli musicie!)
Mleko gotujecie jak zwykle. :D W głębokim talerzu przygotujcie w tym czasie zacierki (lub – po kruszwicku – "zuciurki"). Wymieszajcie surowe jajko z mąką i wyróbcie kluseczki. Gdy mleko zacznie wychodzić z garnka… a raczej chwilę wcześniej, wrzućcie zacierki do mleka. Gotujcie przez chwilę, by zmiękły.

Teraz będzie coś naprawdę masterchefowego. Jajko w koszulce. Brzmi strasznie? Nie uwierzycie, jak łatwo je przygotować…

Wystarczą… 
Woda 
Jajka (dowolna liczba :D) 
2 łyżki octu 
Grzanki
Gotujecie wodę z octem. Do szklanki natomiast wbijacie jajko. Gdy woda zacznie wrzeć, zamieszajcie ją tak, by utworzył się wir. W jego środek wlejcie jajko. Gotujcie na małym ogniu przez 3 minuty, a następnie odcedźcie ostrożnie jajko - polecam do tego łyżkę durszlakową/cedzakową (oj, wiecie, taką szeroką!). Jajko smakuje wybornie, gdy położycie je na grzance.

Na sam koniec kulinarnej przygody mam dla Was przepis weekendowy. Ugotowanie tego dania wymaga nieco dłuższej chwili.

Wystarczą… 
Woreczek ryżu 
Woda 
2 szklanki mleka 

Cynamon
Ugotujcie ryż według przepisu na opakowaniu (czy tam według receptury babci ;)) Gdy napęcznieje, wysypcie go z woreczka wprost do gotującego się mleka. Mieszajcie przez moment, aby "zupka" zgęstniała.

Mam nadzieję, że dzięki tym przepisom spojrzycie na poranki trochę łaskawszym okiem. :D 
Smacznego! 
Sara

2 komentarze:

  1. Zupka mleczna! Kiedy ja ją ostatnio jadłam... Nawet już nie pamiętam. Ale zdecydowanie to mój faworyt wśród dzisiejszych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupka z zacierkami, łooooojezuuuu <3. Jeśli chodzi o jajko w koszulce, to nigdy go nie robiłam i nie jadłam :D. Za to ryż na mleku obcy mi nie jest, od czasu do czasu przygotuję, ale jakieś dużej fazy na to danie nie mam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.