wtorek, 24 stycznia 2017

Pocztówki z podróżującego zeszytu



Kochani, stwierdziłam, że jestem Was coś winna. Nie pokazałam na blogu wszystkich pocztówek, które znalazłam w moim podróżującym zeszycie! Jedynie Muminki od Madzi i uroczego psiaka od Karoliny. A w zeszycie, który powrócił do mnie po 9 miesiącach, umieszczono naprawdę piękne kartki. Poprosiłam osoby wpisujące się, by, w miarę możliwości, włożyły do koperty pocztówki ze swoich miejscowości. 


Zaczniemy od samej północy czyli od widokówki z Gdańska. Agata przyznała, że powinna wysłać mi kartkę z Gdyni, bo to miasto o wiele bardziej jej się podoba. Ale ostatecznie zdecydowała, że do swojego wpisu załączy kartkę kupioną na Jarmarku Dominikańskim. Pocztówka posiada pieczątkę z tego słynnego jarmarku.


Od Ani (z którą nigdy się nie spotkałyśmy, mimo że studiowałyśmy w tym samym mieście! Koniecznie do narobienia ;)) otrzymałam dwie kartki. Jedną oczywiście z Torunia. Z cytatem Joanny Brodzik, z którą przeprowadzono wywiad dla Teraz Toruń: "A tak poza tym myślę, że macie najpiękniejszą starówkę w Polsce." Ania dołączyła również widokówkę z Bajerza, jej rodzinnej miejscowości. Co ciekawe pałac przedstawiony na pocztówce był kiedyś… domem Ani! Mieszkało w nim kilka rodzin. Gdy Ania wpisywała się do mojego zeszytu, w Bajerzu zaczęto wydobywać… ropę naftową! Nadawczyni kartki śmiała się, że ma małą Wieżę Eiffla za oknem. ;)


Marta umieściła w zeszycie malowaną pocztówkę z Gniezna. Napisała na niej: "Wiem, że pocztówki z Gniezna już masz, ale takiej zapewne nie…" Miała rację! Kartka bardzo mi się podoba.


Ania, moja pen palka, jest w tej samej sytuacji co ja – z miejscowości, w której mieszka, nie ma pocztówek. Żurawica nie posiada swoich kartek, Mała Nieszawka też nie. :( Przemyśl, w którym pracuje Ania, mam już w swojej kolekcji. Otrzymałam więc pocztówkę z Kalwarii Pacławskiej, miejscowości, o której wcześniej nie słyszałam.


Pocztówek z Krakowa nigdy dość! Za tę widokówkę serdecznie dziękuję Natalii.
Kiedy w końcu wrócę do Krakowa…?


Madzia, oprócz kartki z Muminkami, dołączyła do swojego wpisu pocztówkę przedstawiającą obraz Anastazji Fietisowej pt. "Smutna piosenka". Malarka uwieczniła na płótnie miejscowość Gietrzwałd, a konkretnie widok z perspektywy osoby siedzącej na przystanku autobusowym. Miasteczko, w którym mieszka Magda, nie posiada swoich widokówek… Ale nadawczyni kartki chce coś z tym zrobić, bo w Sząbruku znajduje się m.in. kościół, który odwiedził sam król Belgii.


Podróżujący zeszyt skrywał również kartki z… Niemiec. Ula mieszka obecnie w tym kraju. Na pocztówce możecie zobaczyć jeziora Schwarzwaldu oraz widoczki z Offenburga.

Dziękuję za wszystkie otrzymane kartki i… przepraszam, że pokazuję je tak późno! 
Pięknego tygodnia! 
Sara

3 komentarze:

  1. Piękne kartki znalazłaś w zeszycie.
    Kalwaria Pacławska jest u nas bardzo popularna. W sierpniu odbywa się tam odpust i wędruje tam wiele pieszych pielgrzymek.
    Wróciłam na bloga, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak zobaczyłam ten wpis to zaczęłam się zastanawiać co ja właściwie dołączyłam do zeszytu... zupełni wypadło mi z głowy, że faktycznie to był okres okołojarmarkowy i grzechem byłoby nie wysłać kartki z nim związanej. ale pozostałe kartki również piękne, szczególnie fascynująca jest ta z Bajerza (Bajerz?) - dostać kartkę z miejsca, w któym dana osoba kiedyś mieszkała... niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ropy u nas już nie ma :D Moja prywatna Wieża Eiffla została rozebrana! :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.