poniedziałek, 25 czerwca 2018

Jak zarobić pieniądze? Zamieszkaj na Alasce!


Powoli zbliża się moje coroczne liczenie pocztówek. Ale zanim policzę te stosy kartek, chciałabym Wam pokazać moje zdobycze z Alaski.

Dawno temu postanowiłam sobie, że zbiorę pocztówki ze wszystkich stanów USA. Idzie mi marnie, ale mam nadzieję, że kiedyś po prostu kupię sobie widokówki z części brakujących stanów, gdy w końcu wrócę do Ameryki. :D Jak na razie udało mi się zebrać nieco mniej niż połowę stanów.

Ogromnie ucieszyły mnie widokówki z Alaski, które otrzymałam od mającego polskie korzenie Patricka. Jestem świeżo po lekturze najnowszej książki ekipy Busem przez Świat o Alasce i Kanadzie (swoją drogą z Olą i Karolem przeprowadziłam kiedyś wywiad, który możecie przeczytać tutaj). Wcześniej niewiele wiedziałam o Alasce, oprócz tego że jest tam zimno. Ale po przeczytaniu relacji Karola z podróży do tego stanu przekonałam się, że jest tam też pięknie i… niebezpiecznie.

Alaska została odkupiona od Rosji – i to wcale nie za symbolicznego dolara, lecz za 7,2 mln dolarów. Jak pewnie się domyślacie, Alaska nie jest zbyt gęsto zaludniona, chociaż to największy pod względem powierzchni stan USA. Mieszkańcy otrzymują od państwa pieniądze za życie w tym stanie. Podziwiam ludzi, którzy z własnej woli mieszkają w miejscu, w którym zima trwa 9 miesięcy… Ale lektura książki Busem przez Świat przekonała mnie, że są to osoby kochające naturę, ludzie, którzy po prostu nauczyli się korzystać z dobrodziejstw Alaski i polubili to miejsce.


Od Patricka otrzymałam w sumie trzy pocztówki. Jedną z nich, z najwyższym szczytem Stanów Zjednoczonych, pokazywałam Wam w poście o najczęściej odwiedzanych państwach świata. Dziś natomiast chwalę się dwoma pozostałymi. Na pewno większość z Was kojarzy program "Najniebezpieczniejszy zawód świata", opowiadający o łowieniu krabów na Morzu Beringa. Co jest tak groźnego w tej pracy? Przede wszystkim skrajne warunki pogodowe, niskie temperatury i ogromne fale. Ale zarobki liczone są w tysiącach dolarów za kilka dni pracy.
Druga pocztówka pochodzi ze zbiorów Muzeum Alaskańskich Organów Ścigania. Znajduje się ono w Anchorage, mieście, w którym mieszka ok. 40% wszystkich mieszkańców Alaski.
Jest coś fascynującego w Alasce. Na pewno zazdroszczę żyjącym tam ludziom niesamowitych widoków. Zimna im na pewno nie zazdroszczę. I niedźwiedzi grizzli.
Który stan USA chcielibyście odwiedzić najbardziej?
Trzymajcie kciuki za resztę sesji!
Uściski
Sara

1 komentarz:

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.