niedziela, 26 lipca 2020

Top 10 moich tekstów z Nowości - czerwiec



Jakie są moje ulubione teksty z Nowości z czerwca? Niektóre pełne ciekawostek, inne przepełnione wiedzą, a część lekko kontrowersyjna (albo wcale nie lekko). Oto mój subiektywny wybór najlepszych tekstów z poprzedniego miesiąca.


Ten artykuł co prawda nie może się pochwalić setkami tysięcy wyświetleń, ale włożyłam w niego bardzo dużo pracy. Chciałam dać ludziom inspirację i pokazać, co można zwiedzić w miastach, które wcale nie są jakieś bardzo znane. Czasami są to naprawdę niezwykłe miejsca jak chociażby dom architekta Golovana w Łucku.


Nie zliczę, ile wiadomości wysłałam do znanych torunianek i torunian z prośbą o ich zdjęcie z dzieciństwa. Zebrałam całkiem sporo fotografii, powstała z tego przeurocza galeria. Dziennikarze czasami muszą pomęczyć ludzi. Jestem ogromnie wdzięczna tym, którzy mają do nas cierpliwość.


Napisałam artykuł o terrarystyce, kompletnie się na tym nie znając. A potem dostałam wiadomość o następującej treści: "Ale pięknie to złożyłaś!! Brawo!!! Wyłapałaś wszystkie najważniejsze rzeczy i pięknie spięłaś je w całość! To bardzo dobry tekst, wszytko jest napisane naprawdę doskonale". A te słowa napisał były prezes Polskiego Stowarzyszenia Terrarystycznego. Czyli chyba nieźle jest, prawda?


Prawdopodobnie jeden z moich najpyszniejszych tekstów. Zapytałam kawiarnie, co klienci wybierają najchętniej. I poprosiłam o zilustrowanie tego na zdjęciach. Musicie to zobaczyć. Pyszności. Jako kawiarnianie zwierzę byłam ogromnie szczęśliwa, że mogłam stworzyć taki tekst. Niby za dużo się przy nim nie napisałam, ale za całym artykułem stoi zaplecze w postaci kilkudziesięciu wysłanych maili, kilku wykonanych telefonów i całą masą nadziei, że kawiarnie odpowiedzą.


Teksty podróżnicze i turystyczne to dla mnie bajka. A jak mogę sama przy okazji odkrywać nowe miejsca, to tylko dodatkowy plus. Artykuł o miejscach na weekendowy wypad pod Toruniem wyświetlono ponad 100 tysięcy razy.


I kolejny tekst o czymś, o czym nie miałam pojęcia. Ale dzięki wymianie maili i telefonów z badaczką dowiedziałam się całkiem sporo o… dendrochronologii! Polecam Wam ten artykuł, bo pokazuje niesamowitą wyprawę – niesamowitą nie tylko ze względu na odkrycia.


Słyszeliście o grupie "Uwaga, śmieciarka jedzie"? Ludzie fotografują rzeczy, które zobaczą przy śmietnikach i wstawiają fotografie na grupę wraz z lokalizacją. Niekiedy trafiają się prawdziwe skarby jak stół do piłkarzyków. Nie brakuje mebli, zabawek, książek… Wspaniała inicjatywa zero waste. Myślę, że warto ją propagować nawet wśród osób, które nigdy przedmiotu ze śmietnika nie zabiorą. Bo może to one natkną się na prawdziwą perełkę? Wystarczy, że zrobią jej zdjęcie i wstawią na grupę. Nic ich to nie kosztuje, a dla kogoś może oznaczać nowy, długo poszukiwany mebel w domu.


Lubię pisać teksty ciekawostkowe. Ten zawiera mnóstwo liczbowych informacji o Toruniu. Ile lat ma najstarsza mieszkanka? Czy w Toruniu mieszka więcej kobiet czy mężczyzn? Ile mamy autobusów, ile sklepów, a ile dzieci urodziło się w 2019 roku w naszym mieście? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w tym wpisie. Poza tym jestem bardzo dumna z jego zajawki.


I na koniec artykuł, po którym zostałam obrzucona błotem, a moja skrzynka, zarówno służbowa, prywatna, jak i ta na Facebooku utonęła w wiadomościach od katolików i osób prawicowych. Porównywano mnie do dziennikarzy Gazety Wyborczej (co dla mnie akurat stanowi komplement, bo zawsze chciałam tam pracować). O co chodzi? O słowa wypowiedziane przez prof. UMK.

Dajcie znać, który z tekstów zainteresował Was najbardziej! Czy jest coś, o czym chcielibyście poczytać na stronie Nowości?
Uściski
Sara

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.