środa, 23 maja 2018

Jakie są Tajemnice Harry'ego? Otwórz Umysł i odwiedź nowy escape room w Toruniu



Mam 20 lat. I nadal nie dostałam listu z Hogwartu.

Za to udało mi się odkryć Tajemnice Harry’ego. Ale nie dokonałam tego sama – bez mojej mamy i brata pewnie już dawno siedziałabym w Azkabanie.

Kto z fanów Harry’ego Pottera nie marzył o posiadaniu własnej różdżki? Albo o lataniu na miotle? Ja zawsze chciałam mieć w domu Hedwigę…

Jeśli podobnie jak ja cały czas czekacie na swój list z Hogwartu, pomóżcie marzeniom. ;) Namiastkę zaczarowanego świata znajdziecie w nowo otwartym toruńskim escape roomie. Otwórz Umysł to dwa pokoje – oprócz odkrycia Tajemnic Harry’ego możecie jeszcze sprawdzić swoje stalowe nerwy w Strasznym Cyrku. Ja nie lubię się bać, za to magiczny świat stworzony przez J.K. Rowling zawsze mnie pociągał. Wybór pokoju był więc oczywisty.

Do escape roomu nie dojechaliśmy z dworca King’s Cross, ale i tak od progu można było poczuć magiczną atmosferę. Twórcy umieścili w pokoju wszystko to, co kojarzy nam się z Harrym Potterem. Nie zabrakło różdżek i atrybutów prawdziwego czarodzieja. A że escape room to przede wszystkim kłódki, my próbowaliśmy otworzyć je zaklęciem Alohomora. Nie zdradzę, czy zadziałało!

Widać, że pomysłodawcy Otwórz Umysł chcieli stworzyć coś zupełnie innego. Mimo że odwiedziłam już ponad 20 pokoi zagadek, w Tajemnicach Harry’ego spotkałam się z takimi typami zadań, jakich nie widziałam nigdy wcześniej. Co więcej, nie tylko zagadki były wyjątkowe. Również kłódki nie należały do tradycyjnych. Były magiczne!

Fanom Harry’ego Pottera pokój na pewno bardzo się spodoba. Nie tylko sam wystrój, lecz także zagadki nawiązują do słynnej sagi. Ale jeśli nie znacie zbyt dobrze perypetii czarodzieja, nie martwcie się. Specjalistyczna wiedza z zakresu Obrony przed Czarną Magią nie jest potrzebna. Choć jeśli nie chodziliście na zajęcia z Eliksirów, to możecie mieć problem… ;)

Pokój nie jest zbyt duży, więc wydaje mi się, że dwie osoby wystarczą do jego dokładnego spenetrowania. Ale pamiętajcie, że w escape roomie każde dwie ręce się liczą, nawet lewe!
Pokój Tajemnice Harry’ego wzbudził w nas mnóstwo emocji. Uciekliśmy przed dementorami w ciągu ostatnich 30 sekund.

Ważne: pamiętajcie, aby zajrzeć do każdego zakamarka w pomieszczeniu. Miejcie na uwadze to, że pracownicy Was nie słyszą, jedynie widzą, musicie więc pokazać im, o jaką wskazówkę Wam chodzi. Komunikacja była dla nas jedynym minusem tego escape roomu. Na machanie do kamery straciliśmy trochę czasu.

Jeśli uwielbiacie magię, Harry’ego Pottera i niebanalne zagadki, ten pokój zdecydowanie jest dla Was. W nim naprawdę trzeba otworzyć umysł, bo rozwiązania są niesztampowe.
Czy są tu jacyś fani Harry’ego Pottera?
Sara

1 komentarz:

  1. Nie miałam pojęcia o istnieniu tego miejsca. Uwielbiam Harry'ego Pottera, uwielbiam escape room, więc pozostaje mi tylko namówić znajomych na wycieczkę do Torunia :D Dobrze, że ktoś pisze o takich miejscach <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.