niedziela, 25 listopada 2018

Upominki od gmin: gmina Wielka Wieś



Co najczęściej wyjmujecie ze skrzynek pocztowych? Rachunki, ulotki, gazetki promocyjne, pocztówki, listy, a może… niespodzianki? I nie mam tu na myśli kolejnych zaproszeń na pokazy garnków i pościeli.

Ostatnio bardzo zaskoczyła mnie przesyłka, którą wysłano z Urzędu Gminy w Wielkiej Wsi. Okazało się, że to mój chłopak postanowił sprawić mi niespodziankę. Od Urzędu Gminy w Wielkiej Wsi otrzymałam zestaw materiałów promocyjnych, w tym mapę i ciekawą pocztówkę.
Czy słyszeliście wcześniej o tej podkrakowskiej gminie? Mieszka tam niecałe 12 tys. osób. W gminie tej znajdują się nie tylko cuda natury, lecz także zabytki architektoniczne. Najważniejszą atrakcją jest niewątpliwie Jaskinia Wierzchowska o blisko kilometrowej długości. Jest ona otwarta dla zwiedzających, co więcej – posiada najdłuższą trasę turystyczną w polskich jaskiniach.
W gminie można podziwiać także liczne Doliny Jurajskie z wodospadami, wąwozami i wieloma skalnymi formacjami. To raj dla miłośników pieszych wycieczek.
A jeśli wolicie oglądać to, co stworzone ręką człowieka, do wyboru macie mnóstwo zabytków zarówno sakralnych, jak i świeckich. W gminie Wielka Wieś warto poświęcić chwilę na zobaczenie Białego Kościoła z XIX wieku oraz drewnianego Kościoła w Modlnicy, który jest jednym z najstarszych tego typu zabytków w Polsce. W okolicy znajdziecie też liczne dworki, a ludzie o mocnych nerwach mogą zobaczyć austriacką komorę celną w Modlnicy.
Dla kogo wizyta w gminie Wielka Wieś? Na pewno osoby, które wybierają się do Krakowa, powinny przeznaczyć choć jeden dzień na poznanie uroków gminy. Jeśli ktoś nie ma ochoty wdychać krakowskiego smogu, to zatrzymanie się w Wielkiej Wsi, będzie dobrym rozwiązaniem. Gmina Wielka Wieś to świetna baza wypadowa - 15 km do Krakowa, niewiele dalej do Ojcowskiego Parku Narodowego i zamku na Pieskowej Skale.
Cieszę się, że dzięki przesyłce od gminy mogłam dowiedzieć się nieco więcej o tak pełnym uroku miejscu.
Jeśli więc zastanawiacie się, które miejsce w Polsce zobaczyć w przyszłości, może warto rozważyć gminę Wielka Wieś?
Sara
PS A jeśli jesteście ciekawi, jakie jeszcze przesyłki otrzymałam od innych gmin, odsyłam Was tu i tu.

2 komentarze:

  1. Jak zobaczyłem tytuł to w pierwszej chwili pomyślałem że będzie to post o podbydgoskiej gminie - http://www.nowawieswielka.pl/

    Jak tam z noclegami, jeśli miałaby to być baza wypadowa na podkrakowskie zwiedzanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są i gospodarstwa agroturystyczne, i prywatne kwatery, a nawet hotele! Odsyłam do strony gminy: http://www.wielka-wies.pl/dla-turystow/noclegi/

      Usuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.