niedziela, 22 kwietnia 2018

Potyczki pocztówkowe - Oman vs. Jemen


Dawno nie było żadnych potyczek pocztówkowych. A przecież to wcale nie jest tak, że przestałam zbierać widokówki. ;)

Dziś mam dla Was dwie perełki z krajów położonych na Półwyspie Arabskim. Wyjątkowo nie będą to moje wymarzone i wyśnione Emiraty, a graniczące ze sobą Oman i Jemen. Jak to skomentował mój brat – pocztówki z piachem.

Kartkę z Omanu otrzymałam dzięki wymianie z innym użytkownikiem postcrossing.com. Gdy wydawało mi się, że już naprawdę wszyscy mają gdzieś Polaków i nie chcą kolejnych pocztówek z Polski, Sachin z Omanu zgodził się na swapa. Jak sam napisał, Oman to bardzo spokojny kraj, znany ze słońca, piasku i złocistych pustyń. Pocztówka przedstawia nic innego jak pustynie. Stanowią one znaczną część kraju. Co ciekawe, w Omanie nie ma stałych rzek. Latem temperatury sięgają tam… 50 stopni Celsjusza. Z czym kojarzy mi się Oman (oprócz pustyń :D)? To kraj bardzo konserwatywny, jeśli chodzi o religię. Władzę w Omanie sprawuje sułtan i jest to władza absolutna. W Omanie przez kilka lat mieszkała Olga Kuczyńska, znana z bloga "Życie stewardessy" (niedawno wydała swoją własną książkę). Omańskie linie lotnicze są naprawdę prestiżowe, a zarobki spore. Niestety Oman w ostatnich dniach może kojarzyć się z bardzo smutnym wydarzeniem. W stolicy kraju, Maskacie, został znaleziony martwy DJ Avicii. 
Kartkę z Jemenu dostałam od Maćka. Widok jak z raju. Jednak Jemen raczej nie jest rajem na Ziemi. To słabo rozwinięty kraj, z wysoką stopą bezrobocia. Co więcej, cały czas trwa tam wojna domowa. Przez niektórych Jemen uznawany jest za kraj rozbity. Miliony mieszkańców chorują i głodują. Ministerstwo Spraw Zagranicznych nie zaleca podróży do tego kraju. Ale właśnie w takim miejscu, jak Jemen, można natknąć się na bajkowe widoki takie jak w Wadi Shifa. To część archipelagu wysp Sokotra, należących do Jemenu. Znajdują się tam endemiczne gatunki drzew – takie, których nie spotkacie nigdzie indziej na Ziemi. Wśród wzgórz położone są tzw. baseny monsunowe.
Jestem ciekawa, która kartka bardziej Wam się podoba. Ja nie potrafię wybrać. O ile przesyłka z Omanu przedstawia kawałek arabskiego świata, który ogromnie mnie fascynuje, o tyle na kartce z Jemenu można zobaczyć wspaniały krajobraz.

Macie w swoich kolekcjach pocztówki z tych państw? Jeśli chodzi o Półwysep Arabski, bezskutecznie próbuję zdobyć kartkę z Kataru. Jeżeli ktoś z Was ma takową na wymianę albo mógłby polecić kogoś do swapa, dajcie znać! Na blogu pokazywałam już kartki z ZEA, Kuwejtu, Bahrjanu

Sara


1 komentarz:

  1. Mam słabość do pustyni więc wolę kartkę z Omanu.
    Jemeńczycy mają pecha ze względu na położenie swego kraju. Zarówno Zachód jak i Wschód od lat stara się mieć ten kraj w swojej strefie wpływów, bo kto kontroluje Jemen kontroluje również wejście na Morze Czerwone i kraje w Rogu Afryki.

    "Avicii" to najniższy stopień buddyjskiego piekła.
    Chyba nieprzypadkowo wybrał sobie taki pseudonim artystyczny. Nie poradził sobie z sukcesem i sławą którą osiągnął zbyt szybko. Już w 2016 z powodu znacznego nadużywania alkoholu zaprzestał występów bo wykończył swój organizm - usunięty pęcherzyk żółciowy i przewlekły stan zapalny trzustki.
    http://www.tmz.com/2018/04/21/avicii-yacht-drink-in-hand-day-before-death/?adid=hero5


    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.