niedziela, 31 maja 2020

Top 8 moich artykułów z Nowości - kwiecień


Zaraz kończy się maj, a ja nie pokazałam Wam jeszcze moich najlepszych (najlepszych według skromnej mnie) artykułów z kwietnia, które napisałam dla Dziennika Toruńskiego Nowości. Sprawdźcie kulisy ich powstawania.

Pandemia zmieniła życie wiele ludzi – co do tego nie ma wątpliwości. Niektórzy stracili pracę, ale zyskali czas. Inni odnaleźli nowe pasje albo wspięli się na wyżyny kreatywności. W artykule znajdziecie niezwykłe historie torunian – co pandemia zmieniła w ich życiu? Jak sobie z tym poradzili? Sprawdźcie. Porozmawiałam m.in. z pastorem, nauczycielką i właścicielem kawiarni.

Napisanie tego tekstu zajęło mi długie godziny, ale mam nadzieję, że informacje o tym, gdzie legalnie obejrzeć filmy, przydadzą się wielu osobom. Chociaż kina wracają od 6 czerwca (nie wszystkie co prawda, Cinema City jeszcze się nie otwiera), to myślę, że wielu z nas nadal będzie oglądać sporo filmów w domowym zaciszu. Ma to sporo plusów – jest taniej i, co ważne, możesz zatrzymać film, gdy wychodzisz do łazienki! Tworząc ten artykuł, odkryłam sporo ciekawych stron. Warto czasami porównać oferty w kilku miejscach, bo zdarza się, że cena za obejrzenie tego samego filmu, różni się w zależności od portalu.

Przyznaję – sama byłam ciekawa, co się dzieje. Co się dzieje w centrum kultury? A w szkole? Co robią pracownicy biblioteki, gdy nikt nie wypożycza książek? Okazało się, że zajęć nie brakuje.

Muzeum Narodowe w Warszawie zaproponowało świetną akcję – odtwarzanie znanych dzieł sztuki, jednak nie za pomocą pędzla, a… samych siebie. W zabawie wzięło też udział kilka osób z Torunia, a z jedną z nich udało mi się porozmawiać. Zachęcam Was do sprawdzenia hasztagu #niebawemwmnw. Szczerze mam nadzieję, że nawet po epidemii internauci nadal będą się bawić w odwzorowywanie obrazów, bo efekty powalają na kolana.

Zastanawiałam się, które budynki w Toruniu są najwyższe i ile mają metrów. Udało mi się uzyskać takie informacje z Urzędu Miasta. Zobaczcie listę!

Dzięki pracy w Nowościach dowiedziałam się, że w Małej Nieszawce działa gabinet kosmetologiczny, który pomaga pacjentkom onkologicznym. Porozmawiałam z jego właścicielką. Cieszę się, że tekst nie jest już aktualny, bo branża kosmetyczna wróciła, a co za tym idzie – moja rozmówczyni może znów pomagać i upiększać.

Przez ten tekst prawie wyleciałam ze studiów. Niestety, nie wygląda on już tak, jak prezentował się tuż po publikacji. Musiałam go zmienić, bo komuś nie spodobały się niektóre fragmenty. Ale artykuł nadal zawiera sporo anegdotek, z których można się pośmiać lub… nad którymi można płakać.

O, a ten tekst powstał po to, abym ze studiów nie wyleciała. Gdyby wszyscy wykładowcy byli tacy wspaniali, jak chociażby pan profesor, który prowadzi zajęcia w towarzystwie pluszowej czachy, to studia na pewno byłyby mniej stresujące.

Czytajcie. Na zdrowie.
I koniecznie dajcie znać, który artykuł zaciekawił Was najbardziej.
Sara

4 komentarze:

  1. Pomysł z rekreacją sławnych dzieł sztuki narodził się kilka lat temu w UK. Funkcjonuje to pod hasłem projekt REMAKE, który jest sponsorowany przez firmę ADOBE (tę od Photoshopa).

    https://www.boredpanda.com/famous-painting-remakes/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic

    https://imgur.com/gallery/pjgrVon

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam wczoraj Twoją listę najpopularniejszych kaw/deserów w toruńskich kawiarniach i mega mnie ucieszył ten artykuł :) Zwłaszcza, że napisałaś o Cake Today, które jest dosłownie 3 minuty ode mnie do domu. Mają pyszną kawę, wczoraj wzięłam u nich zwykłą latte na wynos na zimno i była PRZE-PYSZ-NA. Może dlatego, że od dawna nie piłam porządnej kawy (znaczy nierobionej przeze mnie...), ale i tak jest u nich cudownie.
    Na odwiedzenie reszty kawiarni mam jeszcze 2.5 miesiąca, do powrotu na studia, ale znajdę na to czas jak ta pandemia jeszcze trochę się poluzuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!! stworzenie tego artykułu to była wielka przyjemność. sama jestem kawiarnianym zwierzęciem :D
      w Cake Today byłam chyba tylko dwukrotnie. najbardziej lubię Bezę. ;)

      Usuń
  3. Artykuły na pewno udane. Brakuje mi tutaj jakiś artykułów o obecnej sytuacji roboty w Polsce. Dobrze ze opisalas zabytki w Toruniu, piekne miasto.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.