sobota, 7 października 2017

Kolejny piękny prezent - pocztówki z Ameryki Południowej i Środkowej

Zacznę grubo: zostało 60 państw. Nie, nie do odwiedzenia. Do zebrania pocztówkowej kolekcji z całego świata!

Nie sądziłam kiedykolwiek, że dotrę do tego momentu. Ok, miałam nadzieję, ale nie myślałam, że tak szybko ziszczą się marzenia. Tymczasem na tę chwilę posiadam widokówki z blisko 140 państw świata. A tak niedawno zaczynałam… ;)

Okazuje się, że mój chłopak odnalazł niezwykły sposób na teleportację. A może ma jakieś magiczne UFO, które pozwala mu dotrzeć do Burkiny Faso, Panamy i innych egzotycznych krajów. Przynajmniej on sam tak twierdzi.

Nie wiem, czy Maciek postanowił obrabować warszawskie antykwariaty czy allegro, a może i jedno, i drugie. Nie chce zdradzić. Moja ciekawość jest iście diabelska, ale w sumie czy to takie ważne, gdzie ktoś kupił prezent? Chyba ważniejsze jest to, że dobrał go tak idealnie…

Pokazywałam Wam już afrykańskie pocztówki od Maćka, które otrzymałam w prezencie rocznicowo-urodzinowym. Była to tylko część upominku. Tymczasem dostałam już kolejną turę! Cały czas nie mogę wyjść z podziwu.

Dziś zdecydowałam, że pokażę Wam kartki z Ameryki Południowej oraz Ameryki Środkowej, które podarował mi M. Okazuje się, że z Ameryki Południowej brakuje mi już tylko dwóch państw  – Paragwaju oraz Trynidadu i Tobago. Jeśli ktoś z Was wie, jak zdobyć pocztówki z tych krajów, wiecie co robić… :D Ozłocę!

Zacznijmy więc od Ameryki Południowej. Kartka z Ekwadoru jest nieco mniejsza niż typowa pocztówka, ale to nadal pocztówka. Guayaquil to największe miasto w Ekwadorze. Mieszka w nim ponad 2,5mln ludzi. Napis na kartce mówi nam, że miasto to oferuje prawdopodobnie najbardziej żywiołowe życie nocne w całym kraju. Co więcej Guayaquil leży nieopodal Oceanu Spokojnego. Widokówka jest niewypisana i bardzo mi się podoba. Jest taka... naturalna. Nie pokazuje wystudiowanych widoczków, tylko prawdziwe życie pędzącego miasta.
Pewnego letniego dnia wybraliśmy się z Maćkiem do toruńskiego zoo. Nie mogliśmy pominąć ptaszarni - mój chłopak bywa zapalonym ornitologiem. Zdradziłam wówczas Maćkowi, że według mnie najpiękniejszym ptakiem jest tukan. Nie wiem, czy M. wtedy postanowił zdobyć dla mnie kartkę z tym zwierzęciem, czy zakupił ją wcześniej i po moim wyznaniu zrobił tylko yes w duszy. Co tu dużo mówić - pocztówka z tukanem jest przecudna.  Gdy ktoś mówi "Honduras", myślę 'wojna futbolowa". Kojarzycie to wydarzenie? To krótki konflikt, który wybuchł w 1969 między Hondurasem a Salwadorem. Powodem miał być rzekomo przegrany mecz, ale w rzeczywistości już wcześniej państwa te były do siebie wrogo nastawione. 
Wiecie, jakie jest moje pierwsze skojarzenie z Gwatemalą?
...
...
...
Blogerka Joanna Glogaza! Tak, wiem, to dość dziwne. Po prostu czytam teksty Joasi regularnie. Pamiętam, że byłam dość zaskoczona, gdy zobaczyłam, że wybrała się akurat do Gwatemali. Okazało się, że powodem wyjazdu było wesele. Dzięki Joannie mogłam pooglądać piękne kadry z Gwatemali i co nieco się o tym kraju dowiedzieć. Żałowałam tylko, że nie napisałam do niej z prośbą, by przywiozła mi pocztówkę z Gwatemali. :D Ale za to Maciek stanął na wysokości zadania i podarował mi kartkę z tego kraju. Przedstawia ona orchidee, które w Gwatemali kwitną hurtowo. 
Belize to ten rodzaj kraju, o którym mało kto słyszał, a jeszcze mniej osób wie, gdzie jest położony. A Belize to niewielkie państwo na Półwyspie Jukatan. Mieszka w nim mniej osób niż w Bydgoszczy. O Belize nie wiedziałam nic, teraz moja wiedza wzbogaciła się o fakt, iż w Belize, a także kilku państwach Ameryki Środkowej i Południowej można spotkać piękne motyle Morpho menelaus. Są dość duże - rozpiętość ich skrzydeł wynosi 13-14cm. A ten kolor! Przepiękny. Kartka jest naprawdę idealna - biała ramka, nazwa państwa i wspaniały kadr. 
Na pewno znacie Rihannę. Piosenkarka ta pochodzi z Barbadosu. Czyli raju. ;) Spójrzcie tylko na te palmy! Oj, chciałabym choć raz wybrać się na egzotyczną wyspę z turkusową, ciepłą wodą i poleżeć pod palmą. Dodam, że niedawno otrzymałam... drugą pocztówkę z Barbadosu, tym razem od Tomasza. Pokażę ją Wam przy innej okazji. 

Na koniec - Panama. Kartka przedstawia pomnik Simona Bolivara, Walczył on o wyzwolenie krajów Ameryki Południowej i Środkowej spod władzy Hiszpanów. Pomnik ten można zobaczyć w mieście Colon (to tam właśnie dzieje się akcja "Latarnika" Sienkiewicza). Może fotografia nie jest idealna, ale cieszę się, że udało mi się zdobyć również kartkę z Panamy. 
Jedno słowo: dziękuję!


Dajcie znać, czy macie któreś z tych państw w swojej kolekcji oraz która pocztówka z pokazanych  w tym poście skradła Wasze serce. ;)
Uściski!
Sara

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.