czwartek, 25 października 2018

Mój Wieczór Podróżnika w klubie Od Nowa



Po pięciu latach blogowania wyszłam do ludzi. I opowiedziałam im o mojej pasji.

Wystąpienie w toruńskim klubie studenckim Od Nowa było dla mnie ogromnym przeżyciem. Nie dość, że musiałam mówić do wielu osób, to jeszcze wypadało gadać z sensem. Na początku stres trochę mnie zjadł, ale później chyba dotarło do mnie, że przecież opowiadam o tym, co kocham, i napięcie opadło.
Denerwowałam się trochę tym, jak ci wszyscy ludzie pomieszczą się w Barze w Od Nowie. Na Facebooku blisko 250 osób (!) zadeklarowało, że weźmie udział w wydarzeniu, a ponad 2000 (!!!) wyraziło zainteresowanie.
Ostatecznie w Od Nowie faktycznie zjawiło się bardzo dużo gości, niektórzy musieli stać przez całe wystąpienie – tym bardziej dziękuję Wam, że wytrzymaliście! Bałam się, że będę mówić za krótko, a w rzeczywistości okazało się, że nieźle się rozgadałam…
Jeśli ktoś nie dał rady pojawić się na Wieczorze Podróżnika, przybliżę nieco szczegóły mojego wystąpienia.
Opowiadałam o tym, dlaczego nie warto korzystać z usług biur podróży i jak zorganizować wyprawę samemu. Smutno mi, że nadal jest wiele takich osób, które bardzo chciałyby gdzieś pojechać, ale nie wiedzą, jak się za to zabrać. Starałam się więc doradzić, w jaki sposób szukać tanich lotów, na jakich stronach rezerwować noclegi, podzieliłam się też garścią – mam nadzieję - przydatnych rad dotyczących samego planowania. Mówiłam również o tym, w jaki sposób można zaoszczędzić pieniądze podczas wycieczki, a także o czym nie można zapomnieć jeszcze przed wylotem. Aby nie być gołosłowna, pokazałam także podsumowania finansowe moich wypraw (po każdej podróży publikuję takie kosztorysy na blogu). Ale to oczywiście nie wszystko. Pokazałam również mnóstwo zdjęć z moich podróży i screenów ze stron internetowych, z których warto korzystać, planując wyjazd. Mam nadzieję, że zainspirowałam kogoś do udania się w nieznane, prezentując informacje o tym, dokąd można dolecieć z Polski tanimi liniami i co zrobić, gdy ani Ryanair, ani WizzAir nie latają z naszego kraju do danego miejsca (przede wszystkim nie można wtedy odpuszczać i się poddawać!). Na koniec opowiedziałam o alternatywnym sposobie podróżowania, jakim jest kolekcjonowanie pocztówek.
Już po powrocie do domu zorientowałam się, że nie powiedziałam Wam paru rzeczy o mojej pasji pocztówkowej, które chciałam, aby wybrzmiały. Bo oczywiście oprócz portalu postcrossing.com zdobywam widokówki również na inne sposoby – kupuję je podczas swoich podróży, proszę znajome dobre duszyczki, by  przywoziły mi kartki z wakacji, a także wymieniam się z ludźmi poznanymi na grupach facebookowych dotyczących Postcrossingu.
Jeśli ktoś z Was nie mógł zjawić się z Od Nowie, nic straconego! Będzie mnie można posłuchać raz jeszcze podczas Festiwalu podróżników Piąty Ocean! Przeprowadzę tam miniwarsztaty z organizacji tanich wycieczek. Po spotkaniu w Od Nowie wiem już, co mogę ulepszyć w moim wystąpieniu i o czym jeszcze warto wspomnieć.
Dziękuję wszystkim, którzy zjawili się w Od Nowie! Mam nadzieję, że wskazówki okazały się dla Was przydatne i że dowiedzieliście się czegoś nowego.
Dodam jeszcze, że na blogu w zakładce "przydatne posty" znajdziecie podsumowania finansowe wycieczek, natomiast w zakładce "Pocztówki" w bocznym pasku bloga możecie wybrać kraj i obejrzeć moje pocztówkowe zdobycze. Z kolei w zakładce "Podróże" znajdziecie relacje z wycieczek.
Dziękuję i do zobaczenia!
Sara

1 komentarz:

  1. Moim zdaniem warto zajrzeć tutaj GoKajak Jeśli chcesz kupić kajaki, kamizelki ratunkowe lub torby wodoszczelne to z pewnością znajdziesz tam to wszystko. Oferta tego sklepu jest bardzo rozbudowana i przystepna cenowo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.