czwartek, 27 września 2018

Stolice za grosze. Jak podróżować i nie zbankrutować


W którym momencie można się nazwać podróżnikiem? Czyżby wtedy, gdy występuje się na Wieczorze Podróżnika? :D

Czy ktokolwiek zbadał, ile emocji może powodować jedno wydarzenie? Jako studentka psychologii powinnam to wiedzieć… Moje październikowe wystąpienie podczas Wieczoru Podróżnika powoduje we mnie niesamowitą ekscytację, radość, niedowierzanie, ale też stres i przerażenie. Czuję jednocześnie dumę i presję.

Zaczynam gadać o uczuciach, jak typowa kobieta, a zabrakło konkretów! Otóż 24 października wystąpię w toruńskim klubie Od Nowa podczas Wieczoru Podróżnika. To wydarzenie, na którym podróżujące osoby opowiadają o swoich przygodach i doświadczeniach, pokazują zdjęcia, dzielą się wskazówkami dotyczącymi planowania wypraw i przede wszystkim udowadniają, że warto marzyć i warto te marzenia spełniać.

No i tak wyszło, że ja tam wystąpię. Nie przeszłam puszczy amazońskiej, nie przejechałam Azji autostopem, nie mieszkałam pół roku w Stanach ani nie byłam na wolontariacie w Afryce. Ale stanę na tej scenie i spróbuję przekonać innych, że można podróżować tanio. I wcale nie jest to trudne.

Niektórzy sądzą, że jedynym sposobem na tanie podróżowanie jest jeżdżenie autostopem i spanie w namiocie. Ja chciałabym udowodnić, że można zobaczyć nowe miejsca, docierając do nich samolotem i wydać na całą podróż 200 czy 300 zł.

O czym opowiem podczas Wieczoru Podróżnika?
Na pewno opowiem o tym, w jaki sposób ja szukam tanich lotów i noclegów. Zdradzę, czego warto unikać i jak znaleźć najtańsze połączenia. Poza tym cały czas spisuję dla Was przydatne rady dotyczące samej organizacji podróży – o czym należy pamiętać, co trzeba doliczyć do budżetu. Pokażę kosztorysy z moich wycieczek, a także opowiem, dokąd można dolecieć z Polski tanimi liniami. Na koniec z kolei krótko opiszę alternatywny sposób podróżowania, dzięki któremu zwiedziłam już 177 krajów. ;)

Chciałabym, aby po wysłuchaniu mojego wystąpienia ludzie zdali sobie sprawę z tego, że oni faktycznie mogą gdzieś lecieć za 39 zł i że wcale nie muszą korzystać z usług biur podróży, i nie muszą odwlekać swojej wymarzonej wycieczki. Organizacja wyjazdu samemu nie jest trudna, a ja postaram się jeszcze bardziej Wam to ułatwić.

Marzy mi się, żeby publiczność wyszła z Wieczoru Podróżnika z przekonaniem, że powiedziałam im coś wartościowego.  Bardzo się postaram, by tak było. Już przygotowuję swoje wystąpienie, mimo że do wydarzenia zostały jeszcze ponad 3 tygodnie. Chcę zgromadzić jak najwięcej wskazówek i porad.

Czeka mnie jeszcze selekcja zdjęć, które pokażę podczas Wieczoru Podróżnika. Oj, nie będzie to łatwe zadanie. Planuję też przygotować prezentację, w której zawrę najważniejsze informacje.

Widzę, że nadal jest wiele takich osób, które nie zdają sobie sprawy z tego, że można gdzieś polecieć bardzo tanio. W dodatku nie wiedzą, jak szukać tych tanich lotów. Podobnie z noclegami. Mam nadzieję, że moje wystąpienie będzie dla tych osób takim kopniakiem odwagi.

Ale oczywiście na Wieczór Podróżnika zapraszam również osoby, które same sporo podróżują i wiedzą, jak zorganizować tanią wyprawę. Bo oprócz tego, jak zaplanować wyjazd, opowiem o mniej znanych miejscach, do których tanio można dotrzeć z Polski.
Kochani, bardzo, bardzo serdecznie Was zapraszam 24 października do Od Nowy! Mam nadzieję, że ze mną nie będziecie się nudzić.
Sara

2 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za wszystkie rady i tipy! Z niektórych na pewno skorzystam. Bardzo ładnie wszystko usystematyzowałaś. Już myślę jak nową wiedzę wykorzystać w następnej podroży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję! :) Pozdrawiam ciepło i zapraszam częściej na bloga

      Usuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.