piątek, 21 września 2018

Nowy kraj w kolekcji: Nikaragua


Dawno nie było na blogu wpisu pocztówkowego! A ostatnio trafiło do mnie całkiem sporo widokówek… Dziś pokażę Wam dwa skarby z Ameryki Środkowej.

Nikaragua – przyznajcie się, co wiecie o tym państwie? Ja, zanim zaczęłam pisać tego posta, wiedziałam jedynie, gdzie leży Nikaragua i… to tyle. Choć może to i tak całkiem niezła wiedza geograficzna. Wiedziałam jeszcze, że długo nie mogłam zdobyć pocztówki z tego kraju.

Nikaragua to malutkie państwo w Ameryce Środkowej, mające dostęp do Oceanu Spokojnego oraz Morza Karaibskiego. Mieszka tam nieco ponad 6 milionów osób. Niestety to dość słabo rozwinięty kraj.  Jego stolicą jest Managua.

Jak zdobyłam pocztówkę z Nikaragui? Niestety, nie udało mi się jej otrzymać za pomocą oficjalnej strony Postrcrossingu. Dopiero prywatny swap z panem z Niemiec (!) pozwolił mi na cieszenie się z widokówki z nowego kraju.

Na grupie facebookowej zaproponowałam wymianę: ja wysyłam komuś kartkę przedstawiającą zwierzęta z wysp Tristan da Cunha (więcej o tym miejscu na krańcu świata pisałam tutaj), ktoś wysyła mi pocztówkę z brakującego kraju. Dodam jeszcze, że specjalnie zakupiłam nieco więcej pocztówek z Tristan da Cunha, pomyślałam, że mogą być one łakomym kąskiem dla kolekcjonerów. I faktycznie – chętny na pocztówkę z archipelagu był pewien sympatyczny Niemiec. Co więcej, okazało się, że Peter, będąc na wakacjach, kupił sobie kilka pocztówek z Nikaragui wraz ze znaczkami. Pewnie zdawał sobie sprawę, jak chodliwym towarem są kartki z tego kraju. Peter z chęcią zgodził się na wymianę. W ten oto sposób do moich rąk trafiła piękna pocztówka z Nikaragui. Przedstawia ona wyspy, które powstały po eksplozji wulkanu. Jak pisze Peter, w Nikaragui jest wiele wulkanów. Na niektóre z nich można się wspiąć.
A jak zdobyłam drugą pocztówkę z Nikaragui? W dość zaskakujący sposób. Kilka dni temu dostałam plik kartek od mojej cioci, która całkiem sporo podróżuje. Ma też znajomych w różnych częściach globu. Otrzymała niegdyś pocztówkę z Nikaragui i postanowiła mi ją podarować! Gdyby ciocia zdawała sobie, jaki to skarb dla postcrossera otrzymać kartkę z Nikaragui… Przez 6 lat mojej przygody z Postcrossingiem nie miałam żadnej kartki z tego kraju. A teraz mam aż dwie!
Jestem ciekawa, czy Wam udało się zdobyć pocztówki z Nikaragui. 
Pozdrawiam ciepło
Sara

2 komentarze:

  1. Gratuluję nowe zdobyczy!

    Tak lubię zaglądać na Twojego bloga! Jest tak przyjazny i pisany z taką szczerością! :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.