środa, 12 grudnia 2018

Gdzie kupić pocztówki? Sklepy internetowe i nie tylko


Gdy mój chłopak wybrał się na Targi Książki Historycznej w Warszawie, na pewno nie spodziewałam się, że spotka Antoniego Macierewicza (!). Ale nie myślałam też, że zdobędzie dla mnie plik pocztówek. 

Zainspirowana zdobyczami Maćka postanowiłam stworzyć teksty, w których podzielę się z Wami sposobami na powiększenie kolekcji.


Dzisiaj chciałabym się skupić na miejscach, w których można kupić pocztówki, natomiast w następnym poście opowiem, jak zdobyć kartki za darmo.

ZAKUPY INTERNETOWE

Do wyboru mamy zarówno sklepy polskie, jak i zagraniczne.
SKLEPY POLSKIE:

SKLEPY ZAGRANICZNE:

PORTALE AUKCYJNE I PLATFORMY TRANSAKCYJNE: 

Na osoby pozbywające się nadmiaru kartek lub oferujące zaprojektowane przez siebie cuda można natknąć się także na Facebooku.

ZAKUPY STACJONARNE

Okazuje się, że widokówki sprzedawane są w naprawdę różnych placówkach, czasami dość zaskakujących. Niestety, nie ma tutaj zasady, że jeżeli w jednym kiosku mają pocztówki, to będzie je można kupić w każdym tego typu miejscu. Warto jednak rozglądać się i pytać. 
Pocztówki możemy zakupić:
  •  na stoiskach i w sklepach z pamiątkami,
  • w księgarniach,
  • w antykwariatach,
  • w muzeach,
  • w galeriach,
  • w zoo, 
  • w turystycznych obiektach - zamkach, pałacach itp.
  • na stadionach, 
  • w ogrodach i arboretach, 
  • w biurach informacji turystycznej,
  • w instytucjach kulturalnych i naukowych,
  • w sklepikach parafialnych, przy kościołach,
  • w placówkach Poczty Polskiej,
  • w sklepach filatelistycznych,
  • w kioskach,
  • w rezerwatach, siedzibach Parków Narodowych,
  • w sklepach z antykami,
  • w sklepach typu Cepelia,
  • w sklepach z dewocjonaliami,
  • w domach towarowych,
  • w sklepach z artykułami papierniczymi lub urodzinowymi, 
  • na targach, zarówno książkowych, jak i podróżniczych, 
  • niekiedy w takich sklepach jak Ikea czy Carrefour.

Słyszałam także o pojedynczych przypadkach, gdy pocztówki sprzedawane były w kawiarniach, w kinach czy w zakładzie fotograficznym.
Co dodalibyście do tej listy?
Sara

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post, pozdrawiam Saro :))
    Jedno z dziwniejszych miejsc, w którym kupiłam pocztówki była kwiaciarnia. Choćby w Człuchowie, gdzie w kwiaciarni właśnie, na stojaczku z okolicznościowymi kartkami wciśnięty był pokaźny plik bardzo fajnych widokówek. Również w Sopocie na Monciaku, w kwiaciarni kupowałam kartki z "krzywym domkiem" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w tym roku kupiłam pocztówkę w Kościele :) Lubię pocztówki kupować w miejsach do których podróżuje lub w tych, gdzie obecnie żyję. Lubię także wysyłać kartki na poczcie i równie miło mi się je dostaje. :D Byłam we wszystkich tych internetowych sklepach ;) Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Link na moim profilu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedną z moich piękniejszych pocztówek kupiłam na jarmarku świątecznym w Budapeszcie w tym roku :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Może nie kupiłam w jakimś innym miejscu niż te co wymienilas,ale wiele pięknych kartek zdobyłam na Targach Turystycznych w Berlinie. I wcale nie były to add cards :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie ja już dawno żadnej pocztówki nie wysyłałam, ale jak najbardziej z samych usług poczty polskiej korzystam z powodzeniem. Polecam każdemu na pewno zapoznanie się z wpisem https://www.sendit.pl/blog/pocztex-ekspres24-i-pocztex-kurier48 gdzie fajnie opisano usługi kurierskie poczty.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.