sobota, 20 kwietnia 2019

Wielkanoc w XXI wieku, czyli zajączek vs. baranek



Wielkanoc wzbudza we mnie mieszane uczucia. I chyba nie tylko we mnie. Oto moje osiem przemyśleń na temat świąt.

1. Do jednych przychodzi zajączek, do drugich Jezus, a do trzecich nikt. I to jest jak najbardziej  w porządku, każdy wierzy, w co chce. Nie ma co pisać w komentarzach na Demotywatorach "Zajączek? Myślałem, że to zmartwychwstanie pana najwyższego, najjaśniejszego, najjakiegoś".

2. Jeden przed świętami sprząta, inny nie, bo do jednego przychodzi sanepid albo teściowa, a do drugiego nie. Komentarze w stylu: "Jak ktoś nie sprząta na bieżąco, to teraz ma" są według mnie zbędne.

3. Coraz częściej spotyka się osoby, które mówią: "Wiem, że Wielkanoc to niby te ważniejsze święta, ale ja wolę Boże Narodzenie". Dlaczego mamy potępiać tych ludzi? Jeden woli morze, drugi góry. Dla jednych Boże Narodzenie ma lepszy klimat, smaczniejsze jedzenie i może wtedy są bliżej Boga. Albo może Mikołaj bardziej przemawia do nich niż zajączek (nie dziwię się!).

4. No dobra, ale co z tym sprzątaniem? Myć okna dla Jezusa czy nie? Prawda jest taka, że fajnie się siedzi w czystym mieszkaniu. Ale takie szaleństwo i gadanie, że chyba wam się z pupy sypie, nie jest ani przyjemne, ani nie wprowadza miłej atmosfery. Tak, to do wielu mam. 

5. Nawet jak ktoś nie wierzy, to może obchodzić święta, bo jest to dla niego tradycja. I nie powinniśmy mu tego zabraniać.

6. Święta dla każdego są czymś innym. Dla jednych to łaska, dla drugich powód do odpoczynku, niektórzy wpadną pod stół, inni najedzą się za wszystkie czasy. Oczywiście super jest spędzić ten czas z rodziną. Ale ja Wam życzę, byście spędzili go tak, jak chcecie.

7. Wydaje mi się, że najważniejsze w świętach to nie dać się zwariować. Choć łatwe to nie jest.

8. Życzę Wam, żebyście w tę święta odpoczęli i porobili to, na co zwykle brakuje Wam czasu. Poczytajcie książkę, pograjcie w gry planszowe, w karty, idźcie na spacer. Albo nie róbcie nic. Zjedzcie coś dobrego, ale naprawdę, to nie musi być szynka w galarecie. Naleśniki ze szpinakiem są równie w porządku.

Spokojnych świąt!
Sara

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, komplementy, ale także za rady i konstruktywną krytykę.
Thanks for all kind words, compliments but also for advice and constructive criticism.